MANAGEMENTMAIL   Augustus 2022

Service op slot??!

mm aug.png

 

Service lijkt zo doodnormaal, dat we het niet meer zien. Totdat het ons opvalt dat het er niet meer is.

 

En er valt veel op de laatste tijd. 

Een willekeurige greep uit alledag:

  • Sluitende winkels wegens gebrek aan personeel

  • Oosteuropese uren-wachtende boze rijen bij luchtvaartmaatschappijen

  • Lang wachten voordat je nog steeds over het hoofd wordt gezien bij restaurants

  • Rechtszaken die niet meer doorgaan wegens gebrek aan juristen

  • Buiten slapende vluchtelingen omdat Rijk en gemeenten er niet uitkomen …..

 

Wat jarenlang is opgebouwd aan klantrelaties, gooien organisaties in luttele maanden tijd weer overboord. Want als de service al niet deugt, wat moeten we dan wel niet van de daadwerkelijke dienst of product denken?!  Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Een renpaard, wel te verstaan.  

Dat betekent dat alle positionering, strategie en marketing weinig waarde heeft als de lopende business en dienstverlening niet meer gegarandeerd kunnen worden. Sterker nog: juist als uw organisatie het wel voor elkaar heeft om de reguliere serviceniveaus te blijven handhaven, is dat in deze tijden – niet cynisch maar realistisch gesproken – een USP, ofwel een unique selling point. Kennelijk heeft u dan het vinden, boeien, binden en innoveren goed in de vingers. En sluit u niet aan bij al die organisaties, die te laat hebben geanticipeerd op de ontwikkelingen.  Back to the Future, back to dienstverlening!    

Mail naar klein@faziliconsulting.nl voor onze gratis maandelijkse ManagementMail